Løvås, Sundberg, Michael og Skinner i et språktreningsperspektiv

Hvordan finne farbare veier til verbal atferd.

7. mai 200409:00-10:45
Veslefjellhall 2 og 3
Kategori
Ukjent
Format
Forelesning
Presentør
Tore Vignes  
Arne Terje Gulbrandsen  
Abstract
Administrative utfordringer - Hvilke kvalifikasjoner behøves hos dem som skal foreta vurderinger og styre språkopplæring? Faglig prinsippielle utfordringer - Hvilke barn nyttiggjør seg ulike opplæringsmodeller, som Løvåsprogrammet, Sundberg/Partington, PECS eller alternativ/augmentativ kommunikasjon? - Hvilke faktorer er kritisk viktige for språkopplæring? - Skal en fokusere på særtrening eller trening under naturlige betingelser? Faglig spesifikke utfordringer - Skal en starte med mand, tact eller noe annet? - Hvordan nyttiggjøre seg barnets aktuelle motivasjonelle operasjoner i språktrening? - Hvilken type verbal atferd skal en velge (bilde, tegn, symbol, tale)?