Dataprogrammet K2A – Kommunikasjon, Aktivisering & Analyse

Kategori
Ukjent
Format
Poster
Presentør
Elin M Trillhus  
Vera Kristoffersen  
Abstract
K2A-programmet er laget for barn og unge med lærevansker. Programmet er bygget opp med ulike oppgaver brukeren skal gjennomføre via spill. Oppgavene kan innbefatte alt fra grunnleggende datakunnskaper (som trening på bruk av mus, touch screen etc.) til trening på form, farge og ulike begreper. Programmet gir brukeren muligheten til å få tilpasninger som samsvarer med sine ferdigheter, kombinert med sine interesser. Dersom standardtilpasningen ikke gir maksimal utbyttet for en bruker, kan spesialtilpasninger bestilles hos leverandøren. Standardtilpasningen vil være ulike bilder og lyder som dukker opp på skjermen, samt ulike vanskelighetsgrader på oppgavene. Den ansvarlige læreren vil også kunne legge inn egne bilder og lyder dersom dette er interessant. Det som gjør at vårt program skiller seg fra våre konkurrenter er funksjonalitet som gir målbarhet. En hver oppgave som blir gjennomført av brukeren blir registrert, dette gir læreren mulighet til å hente ut grafiske data over brukerens fremgang. Dermed blir dette programmet et verktøy som lærene kan bruke til å analysere læreprosessen og å finne positive og negative påvirkningsfaktorer. Les mer på http://www.K2A.info