Evaluering av utvidelse av ART-formatet på 5 skoler i Larvik

6. mai 200609:55-10:15
Veslefjellhall 2 og 3
Kategori
Ukjent
Format
Innlegg i symposium
Performers
Eskil Domben  
Geir Sollid  
Abstract
ART-grupper har eksistert i Larviksskolen i over fire år. Ønsket om å overføre de positive erfaringene fra ART-gruppene til større elevgrupper som klasser og hele skoler kom tidlig fra både elever, foreldre og ansatte. Som en respons på dette valgte derfor ART-Larvik å gi fem skoler et tilbud om å satse på en modell som omfattet alle elever og ansatte hver dag hele året. Modellen tar utgangspunkt i ART, men henter i tillegg elementer fra Prepare, PEACE, PBIS, PAST og PALS. Skoleåret 2004/ 2005 ble brukt på opplæring og tilpasning til sin skoles hverdag for de ansatte på fire barneskoler og en ungdomsskole. Elevene og foredrene har kommet med for fullt dette skoleåret. Eskil Domben og Geir Sollid har stått for utvikling og implementering, og presentasjonen vil ta for seg hovedelementene i modellen og erfaringer fra prosessene underveis.