Effekten av presicion teaching
På læringspsykologistudenter
9. mai 201417:15-18:45
Presentør
Rebekka Cecilie Wood Strand | ||
Ivana Vucic | ||
Thomas Bønes |
Abstract
Metode: Vi målte i løpet av en dag. Målingene er tatt før og etter tiltak. Tiltaket er PT ved trening av 30 forskjellige spørsmål rettet mot ex-fac pensum, dette inkluderte også hastighetstrening. Hver måling er et intervall på 1 minutt hvor deltakerne skulle svare riktig på så mange spørsmål som mulig innenfor minuttet, hvis deltaker klarte alle, begynte deltaker på nytt og fortsatte til minuttet var ferdig.
Resultater: Som man ser på grafen viser Y aksen antall riktige og x aksen viser antall målinger. Når vi målte definerte vi riktige responser som " Helt likt som det skriftlige svaret, inkludert -en eller -a endinger, hvis person stammet men gav riktig svar, regnet vi dette som en korrekt respons." IOA ble gjennomsnittlig på 98%, range på 95%-100%.
Liten diskusjon: En variabel som kan ha mye å si for metoden vi brukte, altså skriftlige spørsmål, er lesehastighet, som kan hindre deltakere til å øke antall riktige selv om personen kan alle svarene utenatt. Dette kan man se en tendens til hos deltaker 3, som hvis fikk god tid klarte alle spørsmålene utenatt, men innenfor målingskravene ikke økte like mye som de andre deltakerne.