Bruken av en kort PSR for å heve et tjenestetilbud gitt av et team rundt en bruker

24. apr 201517:15-18:45
Kategori
Andre temaer
Format
Poster
Presentør
Petur Ingi PeturssonUllevålsveien 34 Oslo Kommune Velferdsetaten  
Ruth BakkeUllevålsveien 34 Oslo Kommune Velferdsetaten  
Abstract
En kort Periodic Service Review (PSR) ble implementert som et Organizational Behavior Management (OBM) tiltak med et mål om å heve tjenesteyting av et team rundt en bruker. Miljøpersonal ble først involvert i å lage noen av de ulike standardene for tjenestetilbudet. Deretter ble hver standard operasjonalisert til målbare kriterier. De kriteriene innebar spott checks og/eller data som blir produsert av tjenesten. Reviews ble gjennomført først i en baselinefase og deretter i en tiltaksfase. Den implementerte uavhengige variabelen var å presentere de samlede standardene til hele teamet og bruke en tilbakemeldingssirkel sammen med graf for oppsummerte oppnådde tjenestekriterier. Resultatene viser at en kort PSR kan brukes for å heve målbare tjenestekriterier og samtidig følge opp en endringsprosess for et tjenesteteam.