Bruken av en kort PSR for å heve et tjenestetilbud gitt av et team rundt en bruker
24. apr 201517:15-18:45
Presentør
Petur Ingi Petursson | Ullevålsveien 34 Oslo Kommune Velferdsetaten | |
Ruth Bakke | Ullevålsveien 34 Oslo Kommune Velferdsetaten |
Abstract
En kort Periodic Service Review (PSR) ble implementert som et Organizational Behavior Management (OBM) tiltak med et mål om å heve tjenesteyting av et team rundt en bruker. Miljøpersonal ble først involvert i å lage noen av de ulike standardene for tjenestetilbudet. Deretter ble hver standard operasjonalisert til målbare kriterier. De kriteriene innebar spott checks og/eller data som blir produsert av tjenesten. Reviews ble gjennomført først i en baselinefase og deretter i en tiltaksfase. Den implementerte uavhengige variabelen var å presentere de samlede standardene til hele teamet og bruke en tilbakemeldingssirkel sammen med graf for oppsummerte oppnådde tjenestekriterier. Resultatene viser at en kort PSR kan brukes for å heve målbare tjenestekriterier og samtidig følge opp en endringsprosess for et tjenesteteam.