Evaluering av nettutdanningen «Seksuell helse og seksualitetsundervisning»

Kategori
Andre temaer
Format
Innlegg i symposium
Performers
G. Hilde LundeOsloMet - Storbyuniversitetet 
Abstract
Foreløpige funn fra evaluering av e-læringskurs 10 studiepoeng (masternivå); Seksuell helse og seksualitetsundervisning. Bakgrunn: Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA), utviklet med støttet fra Norgesuniversitetet (NUV) et tverrprofesjonelt e-læringskurs i Seksuell helse og seksualitetsundervisning. Første studentopptak var høsten 2016 (studiet har opptak to ganger årlig). Evalueringer ble utført ved hjelp av kvalitativ og kvantitativ metodikk. Kvalitativ metodikk ved fokusgrupper før og etter avsluttende kurs. Spørsmål for første fokusgruppe var relatert til forventninger basert på personlig motivasjon, inntrykk av kursbeskrivelser, av innhold og læringsutbytte. Spørsmål under siste fokusgruppe dreide seg om opplevd kurstilfredshet. Kvantitativ metodikk ved et online spørreskjema (nettskjema) med 30 spørsmål i etterkant av kurset. Etiske momenter ble diskutert gjennom hele prosessen, det ble sikrer anonymitet og informert samtykke. Foreløpige funn diskuteres.