Atferdsanalyse i klasserommet
Mystiske spill og elleville strategier
29. okt 202115:00-16:45
Storefjellhall 2
Presentør
Håvard Dyvesveen | ||
Dag Gladmann Sørheim | Karlsrud skole |
Abstract
En presentasjon av diverse strategier med empirisk støtte overfor elever i klasserommet. Det handler om enkle prosedyrer for å redusere vanlig problematferd i skolen, som avbrytelser og forstyrrelser, for å fremme prososial atferd og redusere vold. En rekke studier har demonstrert den umiddelbare effekten av tiltak som Good Behavior Game, Beat the Timer og Positive Peer Reports. Flere randomiserte lengdesnittsstudier har demonstrert en sammenheng mellom Good Behavior Game på barneskolen og reduksjon av rusmisbruk, røyking, vold, OCD og selvmord i voksen alder. Via demonstrasjoner kommer vil du få se hvordan tiltakene virker. Tiltakene er morsomme for barn, samtidig som det gjør læreren sin jobb mye lettere ved at de kan konsentrere seg om elevenes læring og bruke mindre tid på uro og konflikter.