Frittstående forelesninger

Dette presentasjonsformatet er nokså selvforklarende. Frittstående forelesninger har typisk en varighet mellom 30 og 90 minutter. Ved innsending kan du oppgi hvor lang tid du anser som passelig for forelesningen din.

Symposier

Et symposium er en samling av kortere forelesninger som henger sammen tematisk. En "Chair"(leder/ordstyrer) starter typisk symposiet med en kort introduksjon før de ulike symposieinnleggene slipper til. Hvert symposieinnlegg har gjerne en varighet på mellom 15 og 30 minutter. Et symposium kan i noen tilfeller avsluttes med en paneldiskusjon mellom foreleserne.

Workshops

En workshop er en frittstående programpost, men er typisk mer undervisningsorientert enn vanlige forelesninger. De har også vanligvis lengre varighet (3-5 skoletimer) enn forelesninger, og det legges opp til at deltakerne er mer aktive - gjerne i form av gruppearbeid. Det er vanlig at workshops har et begrenset deltakerantall, slik at foreleseren har bedre mulighet til å følge opp deltakerne. Mange workshops er klassikere på seminaret, og gir nykommere i miljøet anledning til å tilegne seg kunnskap på viktige områder for atferdsanalytikere.

Postere

En poster er en presentasjon i plakatform som foregår i en felles postersesjon i den største forelesningssalen. Vi planlegger å avholde postersesjonen på fredag ettermiddag. Programmet i de øvrige salene avsluttes slik at alle har mulighet til å delta. Med sikte på å inkludere studentarbeider, vil fristen for innsending av postere bli senere enn for øvrige presentasjonsformat.

Utstillinger og markedsføringsstands

Ved siden av det offisielle seminarprogrammet har vi også et tilbud til offentlige og private virksomheter som ønsker å benytte seminaret til å informere eller markedsføre produkter og tjenester til seminardeltakerne. Du kan lese mer om dette på denne siden: